09 586 4130 (Klaukkala),
045- 116 1619 (Espoo)
tai ota yhteyttä »

Raskaus, selkäkivut ja kiropraktiikka

Raskaus on naiselle ihanaa mutta samalla myös fyysisesti vaativaa aikaa. Tulevan äidin ryhti ja selkäranka käyvät läpi suuria muutoksia raskauden edetessä.

Kiropraktikko hoitaa raskaana olevia ennaltaehkäisevästi, jotta äidit välttyisivät mahdollisilta raskausajan selkäongelmilta sekä olisivat mahdollisimman energisiä ja hyvinvoivia uuden perheenjäsenen saapuessa.

Nopeampi ja kivuttomampi synnytys kiropraktiikan avulla:

Tutkimustenkin mukaan yli 35% naisista kärsii raskauden aikaisista selkäkivuista. Aikaisempi selkäkipu jopa kaksinkertaistaa alttiuden kärsiä selkäkivuista myös raskausaikana.

Fyysisesti raskas työ sekä nuori ikä ja aiemmat synnytykset lisäävät alttiutta myös raskausajan selkäkivuille.

Kiropraktisen hoidon on tutkimuksissa todettu lyhentävän synnytysaikaa sekä vähentävän selkäkipujen esiintymisen mahdollisuutta synnytyksen yhteydessä.

Kun lapsi kasvaa kohdussa, äidin painopiste siirtyy eteenpäin ja aiheuttaa alaselkään ylikaarevuutta. Tämä muutos saa aikaan ketjureaktion, joka vaikuttaa kokonaisvaltaisesti ihmisen ryhtiin.

Kun naisen keho valmistautuu synnytykseen, alkaa se erittää relaksiini- hormonia. Hormonin tarkoituksena on pehmentää esimerkiksi lantion ympärillä olevia nivelsiteitä, jotta lantio voisi aueta synnytyksessä paremmin ja lapsi pääsisi synnytyskanavan läpi mahdollisimman helposti. Joillain tämä vaihe raskausajasta herkistää selkäongelmiin.

Kiropraktinen hoito ja raskaus

Kiropraktisella hoidolla pystytään korjaamaan lantiossa ja selkärangassa olevia virheasentoja ja liikehäiriöitä ja näin poistamaan kipuja ja ennaltaehkäisemään tulevia oireita.

Kiropraktinen hoito on täysin luonnollista ja tästä syystä erittäin hyvin soveltuva raskaana oleville naisille, joiden tulisi muutenkin välttää lääkkeitä.

Kiropraktikon hoitopenkki on myös suunniteltu raskaana olevien hoitoa silmälläpitäen. Erinäiset hoitopenkin tasot mahdollistavat raskaana olevan tutkimisen ja hoitamisen myös vatsallaan.

Raskauden ja synnytyksen jälkeen on myös erittäin tärkeää pitää huolta selästä ja varmistaa sen oikea toiminta jatkossakin.